مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: یزد در 9 ماهه امسال توانست رتبه نخست را در بخش مختومه کردن پرونده های اجرای اسناد رسمی نسبت به مدت مشابه سال قبل کسب کند.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲ 01 January 2024
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهدی اقبال در این خصوص اظهار داشت: اداره کل ثبت اسناد یزد در بخش های تعداد پرونده های مختومه اجرا و پرونده های مختومه اجرای مهریه ، کاهش تعداد پرونده های جاری اجرا نسبت به ابتدای سال و کاهش تعداد پرونده های جاری اجرای مهریه نسبت به ابتدای سال حائز رتبه نخست کشور شود.
 
وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال 1401 تعداد 3078 پرونده اجرا در این اداره کل مختومه شده است، افزود: امسال این تعداد با رشد 31.8 درصد به 4056 فقره پرونده افزایش یافته است.
 
مدیرکل ثبت اسناد یزد اضافه کرد: در بحث مختومه کردن پرونده های اجرای مهریه هم سال قبل 1916 پرونده و امسال با 30.8 درصد رشد به 2507 فقره رسیده که نسبت به استان دوم ( فارس ) 10 درصد بیشتر مختومه کرده است.
 
به گفته اقبال، یزد در تعداد پرونده های مختومه نسبت به پرونده های تشکیلی بخش اجرا نیز در 9 ماهه امسال نسبت به 9 ماهه سال قبل با رشد 118.4 درصدی بعد از گیلان در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.
 
وی گفت: این استان در تعداد پرونده های جاری اجرا نسبت به ابتدای سال با رشد منفی و کاهش 41 درصدی و در تعداد پرونده های جاری اجرای مهریه نسبت به ابتدای سال با رشد منفی و کاهش 43.5 درصدی نیز در رتبه نخست قرار گرفته است.
 
این مسئول با اشاره به برگزاری 109 مزایده در 9 ماه اول سال 1401 تصریح کرد: امسال این تعداد مزایده با رشد 30.3 درصدی به 142 فقره رسیده و یزد در رتبه چهارم قرار گرفته است.
 
گفتنی است از جمله اختیارات دایره اجرای اسناد رسمی ثبت اسناد و املاک، تهیه آگهی و انجام تشریفات مزایده و حراج اموال منقول و غیرمنقول، صدور بازداشت‌نامه شخص ثالث اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی، صدور دستور ممنوعیت خروج بدهکاران از کشور به اداره گذرنامه و پاسخگویی به مکاتبات کلیه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و نیز دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق در مورد فک اسناد تنظیمی که منجر به صدور اجراییه شده؛ می‌باشد.
 
با توجه به اینکه مفاد اسناد رسمی را می‌توان بدون مراجعه به دادگاه و از طریق اداره‌های ثبت به اجرا درآورد یکی از راه‌های وصول چک، مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار